perjantai 14. marraskuuta 2014

Mitä elämä tuo, se tulkoon minun luo

Mun joulunodotus on nyt ”virallisesti” lähtenyt käyntiin, sillä tällä viikolla olen askarrellut parikymmentä joulukorttia, syönyt Fazerin joulusuklaata (toin Suomesta) sekä kuunnellut joululauluja, joihin ei koskaan kyllästy. Hiljalleen kasvava joulufiilis tuo kummasti valoa näihin marraskuun pimeisiin ja sateisiin päiviin.
 
Kerroin jossain aiemmassa postauksessani, että käyn täällä ruotsin kielikurssia. Nyt voisin kertoa siitä hiukan lisää. Kyseessä on siis Medborgarskolanin järjestämä puhekurssi ”Svenska i vardags- och arbetslivet”. Enemmän kurssilla ollaan kyllä keskitytty tuohon työelämään. Tapaamisia on kerran viikossa 2,5 tuntia, yhteensä kahdeksan kertaa.

Mä olen meistä nuorin, ja kaikki muut osallistujat ovat mua vähintään 10 vuotta vanhempia. Porukkaa on on monesta maasta mm. Suomesta, Kiinasta, Amerikasta, Ranskasta, Afrikasta (en muista maata), Irakista ja Filippiineiltä. Olen tullut ihan hyvin juttuun muiden kanssa, vaikka meillä onkin aika paljon ikäeroa.

Onhan sitä tullut opittua uusia asioita, mutta välillä tuntuu, että jäämme jumiin yhteen asiaan liian pitkäksi aikaa. Esimerkiksi viime kerralla puhuimme kaksi tuntia (!)  siitä, miten ruotsalainen CV pitäisi kirjoittaa. Siinä sitten syntyi pientä sanaharkkaa muutaman ihmisen välillä ja tunnelma oli vähän kireän oloinen. Mielestäni opettajan olisi pitänyt panna keskustelu poikki ja vaihtaa aihetta, mutta hän ei sitä tehnyt.
 

Ensi viikolla on viimeinen kurssikerta, mistä olen kyllä aika iloinen. Vaikka kurssilla on ollut ihan kiva käydä, niin onhan se vienyt paljon aikaa ja energiaa (matkoihin edestakaisin menee yhteensä 1h 40min).
 

Uuden hostperheen etsintä jatkuu edelleen, ja olenkin jo ollut yhteyksissä muutaman kiinnostavan perheen kanssa. Todennäköisesti tapaan ainakin yhden perhe-ehdokkaan ensi viikolla :)
 
 
Huomenna oma ihana perheeni matkustaa Suomesta tänne, ja saan viettää heidän kanssaan koko viikonlopun♥. Saa nähdä, mitä kaikkea keksimmekään kahden päivän aikana puuhailla…
 
 
Oikein ihanaa viikonloppua! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! :)