sunnuntai 5. lokakuuta 2014

Syksy tuli Tukholmaan

Vihdoin tännekin saapui oikein kunnon syksy! Ilmat ovat olleet syksyiset jo vähän aikaa, mutta nyt vasta alkoivat puiden lehdet vaihtaa väriä luoden maisemasta aivan uudenlaisen. Syksy ♥
 
Viimeiseen pariin viikkoon on syksyfiilistelyjen lisäksi kuulunut aika paljon ihan tavallista arkea; kaupassa käyntiä, ruuanlaittoa ja lasten kanssa touhuamista. Olen huomannut, että ruuanlaitto on oikeasti aika mukavaa hommaa! Olenhan mä aina siitä ihan tykännyt, mutta nyt se tuntuu jotenkin vielä kivemmalta. Täällä kokkaamisessa on kyllä omat haasteensa, sillä lapsille ei ihan mikä tahansa maistu, ja ei ole oikein varaa mokata päivän ateriaa, kun koko perheen pitäisi sitä syödä… Olen siis pääasiassa laittanut ihan tavallista kotiruokaa. Ollaan välillä kokattu myös yhdessä hostiskän kanssa, ja olen saanut oppia joitakin uusia niksejä ja reseptejä :)
 
Vapaa-ajalla olen nähnyt jonkin verran muita au paireja (myös uusia tuttavuuksia!). Hostäitini juuri eilen totesi, että mähän nään koko ajan uusia ihmisiä :D Ollaan käyty pari kertaa syömässä Vapianossa, ihanassa italialaisessa ravintolassa, jossa ruoka kokataan asiakkaan silmien edessä. Paikka on tosi suosittu etenkin viikonloppuisin, ja ruoka on tosi hyvää ja kohtuuhintaista. Pariin otteeseen olemme myös kierrelleet käytetyn tavaran liikkeitä ja kirppareita ympäri Tukholmaa. Löysin yhdestä liikkeestä ihan uudenveroisen lämpimän ja pitkän neulevillatakin vain 40 kruunulla (n. 4 euroa)!

Viikko sitten melkein naapuriini muutti yksi uusi mukava suomalainen au pair –tyttö. Olemme tavanneet muutaman kerran ja huomenna menemme yhdessä keskustaan. Tosi kivaa, että joku kavereista asuu myös ihan lähellä :)
 
Tiistaista torstaihin olin kipeänä. En vieläkään tiedä, oliko kyseessä ruokamyrkytys vai vatsatauti, mutta ei se ainakaan kivaa ollut. Ei siitä sen enempää...
 
Perjantaina, kun tauti oli jo ohi, oli ihanaa lähteä taas pois neljän seinän sisältä vähän ulkoilemaan. Googlasin Tukholman kauneimpia paikkoja, ja bongasin sieltä Västerbron:in, sillan lähellä Tukholman keskustaa. Suuntasin sinne kamerani kanssa, ja oli kyllä aivan ihanaa vain kuljeskella ympäriinsä ja ottaa valokuvia. Vain minä, kamera ja syksymaisemat :D
 

2 kommenttia:

Kiitos kommentista! :)